Zespół zaparzający potrzebuje systematycznej konserwacji.
Konserwacja polega na rozebraniu zespołu zaparzającego na części pierwsze, dokładnemu wyczyszczeniu, nasmarowaniu oraz wymianie wszystkich oringów.
Akurat konserwacja w Saeco jest bardzo ważna, a przede wszystkim kondycja napędu zespołu zaparzającego jak i samego zespołu. Po jakimś czasie użytkowania ekspres zaczyna robić słabszą kawę. Dzieję się tak ponieważ Saeco wykorzystuje algorytm poboru prądu do dozowania kawy. Jeżeli zespół zaparzający jest suchy, w napędzie wysechł smar wtedy zaś silnik pobiera większą ilość prądu do przekręcenia zespołu zaparzającego przez co ekspres myśli,że nasypał za dużo kawy i zmniejsza dawkowanie kawy.
1.Rozkręcanie zespołu zaparzającego.
Aby rozebrać zespół zaparzający na części pierwsze musimy odkręcić 3 śrubki zaznaczone czerwoną strzałką. Po odkręceniu śrubek musimy wysunąć górną głowice (tłok) z blokad. W następnym, ostatnim kroku odkręcamy złączkę zespołu zaparzającego.
2. Sito i Oring Tłoka
Mając wyciągniętą głowice, odkręcamy śrubkę mocującą sito tłoka i czyścimy, oraz wymieniamy Oring tłoka na nowy smarując go smarem spożywczym.
3. Zawór ciśnieniowy SBS
Na górnej części głowicy zamieszczony jest zawór ciśnieniowy SBS. Konieczne jest aby ten zawór odkręcić zgodnie z odwrotnym ruchem zegara i solidnie wyczyścić.
4. Smarowanie prowadnic
Po wyczyszczeniu prowadnic z resztek kawy, smarujemy solidnie prowadnice zespołu zaparzającego.
5. Po konserwacji zespołu zaparzającego Saeco.
Tak powinien wyglądać zespół zaparzający po konserwacji.
(Biały smar został zastosowany w celach pokazowych)